About Me

My photo
Aku 'Wanita Melanau Terakhir??? -Di lahirkan di sebuah desa di persisiran pantai.Rumahku di tepi laut. -Anak nelayan.anak petani ,aku bangga.. -Sklh rendah kat kampung Judan -Menengah Di Miri,SMKDP MIRI..haiii orng Miri!! -Lepas tu UIA -Then Mesir.. -Kerja;mcm2 kerja aku buat(yg halal,tmasuk gov). -Then i ni degil,now iam Business Women...hu..hu.. Hari2 kita adalah satu yg menyakitkn jika kita anggap ianya sulit dan penuh fikiran negatif.. **Ia akn menjadi indahdan bererti bila kita sentiasa berfikiran positif serta menganggap kehidupan ini adalah anugrah yang tidak boleh di jual beli dgn apa pun.. Allah berfirman... "Apa jua rahmat yang dibukakan oleh Allah kepada manusia maka tidak ada sesuatu pun yg dapat menahannya:dan apa jua yang di tahan oleh Allah maka tidak ada sesuatu pun yang dapat melepaskannya sesudah itu". ( Surah Fatir;2 )

my bird


click to create your own

Friday, September 17, 2010

Manggis Oh Manggis


Aduhai bis preview kt kelate..best gile....


" Jeng-jeng-jengggg!!!..hu..hu..dah penatlh tu.."


KATA2 KERAMAT PLATINUM VeMMA TERMUDA ASIA : NASOHA (sangat tersentuh...)

Salam sejahtera semua pembaca,

Apa khabar anda hari ini? Saya harap anda sihat sentiasa. Masih belum lewat untuk saya ucapkan Selamat Tahun Baru 2010. Adakah anda sudah bersedia dengan azam baru pada tahun baru ini agar anda lebih SUKSESS dari tahun 2009? saya harap anda terus bersemangat dalam perniagaan vemma.
Telah genap 1 tahun saya aktif di vemma. Ini kerana pd 3 Januari 2009 yang lalu saya telah buat keputusan sangat giler kerana ketika seorang student saya upgred ke ULTIMATE PAKAGE!
Masih segar dalam kenangan HARI PERTAMA dalam vemma bersama selebriti Waheeda Wassini

Dan setahun telah berlalu….. hasilnya?
1.   Memiliki kereta pertama saya selepas 3 bulan di VeMMA (mula2 kereta Malaysia dulu..) dan saya akn buktikan tahun 2010 ini saya akan beli kereta Import pulak….. saya janji akan hargai kepada diri sendiri kerana bekerja keras di vemma..bila? mungkin pada besday saya Julai 2010 atau lagi cepat lagi bgss…doakan ye..
2.   Saya Graduate ON TIME! – saya rasa mungkin hanya saya seorang dari lulusan UM yang TIDAK PERNAH BUAT RESUME untuk apply kerja….skrg full time di VeMMA =)
3.   Yang seronoknya, HUTANG PTPTN saya dah langsai bayar semuanya! terima kasih vemma…
4.   Set Dekorasi Rumah yang anggun! hehe.. mungkin ini hanya sekadar selingan saja.. yela, mmg byk sy abiskn duit untuk dekorasi rumah yang saya duduk dengan mak abah saya..
5.   Saya tidak perlu keluar rumah setiap pagi, kerana kerja saya hanya dirumah. Dan saya akan ke HQ Vemma setiap selasa dan sabtu sahaja… Kebebasan Masa,..
6.   DAN, yang sangat seronok, ketika saya buka bonus history di vemma.com saya lihat Minggu 1 sehingga Minggu 52 pada tahun 2009, SAYA DAPAT FULL income selama 52 minggu berurut2.. dan apa yang pasti sejak minggu ke 10 sehingga kini, 4 angka adalah WAJIB DAPAT setiap minggu! Syukur sangat2…
7.   Dan banyak lagi kisah-kisah menarik sepanjang saya dengan vemma! sangat2 seronok sampai takleh nak cakap macam mana… satu malaysia semua saya dah jejak, termasuk Sabah/Sarawak..
Namun, adakah semua ini NASIB SAYA? Jika saya TIDAK USAHA, adakah semua ini akan saya kecapi? Jawapannya adalah TIDAK!
Semua kejayaan adalah kerana kita bermula dan bertindak! Tindakan kita perlu bermula dengan langkah pertama, dan pastikan ADA LANGKAH-LANGKAH seterusnya.. bukan hanya langkah pertama kemudian stop!
Jadi, saya akan kongsikan salah satu rahsia terbesar saya!
Anda nak tau? Baiklah…sila baca betul-betul dengan menghayati..
Rahsia saya adalah SERIUS DALAM PERNIAGAAN!
Kalau kita buat bisnes secara main-main, maka, hasilnya juga main-main.. =)

Secara asasnya istilah SERIUS ini saya huraikan seperti berikut:

1.   Sentiasa Positif dan Yakin dengan bisnes yang anda buat!
2.   Sentiasa bersemangat! Kalau lemau, memang tak kemana la.. Ada leader Vemma yang lemau? Semuanya bersemangat!
3.   Aktifkan diri dengan Aktiviti VeMMA. Ini selalu sangat saya tekankan. Kita bermula dengan ZERO, so nak ada ilmu, kena selalu hadirkan diri ke HQ terutama setiap Selasa Jam 8.00 Malam. Dari sini, anda akan dapat AURA + Semangat + ilmu-ilmu yang sangat hebat dari leader-leader..
4.   Kreatif dalam bisnes. Kita mesti cari lagi jalan-jalan lain untuk memastikan bisnes kita boleh berkembang dengan pesat.
5.   RAJIN! Ya, saya dapati SEMUA JUTAWAN adalah yg rajin. Walaupun asalnya mereka seorang yang miskin! Dan, saya dapati juga, mereka yang kurang berjaya, mmg sah-sah MALAS DAN CEPAT PUTUS ASA! Dah tahun baru ni, kalau kita masih di takuk lama, memang anda akan terus hanyut ketinggalan…
Kalau anda pegang 5 perkara asas ini, dan anda tambahkan lagi perkara-perkara yang lebih kreatif, saya YAKIN, anda akan bergelar Jutawan lebih cepat dari saya…
Yelah, saya amalkan 5 perkara, dan anda amalkan lebih dari 5 ini, dah pasti anda akan dapat lebih…..

Siapa buat LEBIH, dia akan dapat LEBIH…
Siapa yang buat iklan LEBIH, dia akan dapat
PE LEBIH…
Siapa yang dapat PE LEBIH, dia akan dapat PM LEBIH…
Siapa dapat PM LEBIH, dia akan dapat LEADER LEBIH..
Siapa dapat Leader LEBIH, maka CV pun LEBIH…
CV LEBIH = $$$$$$$ = JUTAWAN! = LUMAYAN!!!

Ini semua adalah hukum alam VeMMA! its proven! Dah ramai orang-orang yang baru sertai VeMMA dah mendapat pulangan lumayan…adakah Nasib mereka? Cubalah tanya mereka yang masuk carta TOP LEADER… Semuanya USAHA! Usaha yang pelbagai cara.
Perlu Kerja Keras? Apa kata kita semua pakat, kita kerja keras untuk tahun 2010 ini, dan lepas itu kita leh FREEDOM! INCOME FOR YOUR WHOLE LIFE! Mengalami kebebasan masa dan kebebasan wang + kesihatan terjamin dengan VeMMA!




"TERUSKAN MEMBACA JIKA IA KAMU RASA BERMANFAAT UTK DIRI DN POKET KAMU"




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...