About Me

My photo
Aku 'Wanita Melanau Terakhir??? -Di lahirkan di sebuah desa di persisiran pantai.Rumahku di tepi laut. -Anak nelayan.anak petani ,aku bangga.. -Sklh rendah kat kampung Judan -Menengah Di Miri,SMKDP MIRI..haiii orng Miri!! -Lepas tu UIA -Then Mesir.. -Kerja;mcm2 kerja aku buat(yg halal,tmasuk gov). -Then i ni degil,now iam Business Women...hu..hu.. Hari2 kita adalah satu yg menyakitkn jika kita anggap ianya sulit dan penuh fikiran negatif.. **Ia akn menjadi indahdan bererti bila kita sentiasa berfikiran positif serta menganggap kehidupan ini adalah anugrah yang tidak boleh di jual beli dgn apa pun.. Allah berfirman... "Apa jua rahmat yang dibukakan oleh Allah kepada manusia maka tidak ada sesuatu pun yg dapat menahannya:dan apa jua yang di tahan oleh Allah maka tidak ada sesuatu pun yang dapat melepaskannya sesudah itu". ( Surah Fatir;2 )

my bird


click to create your own

Thursday, November 25, 2010

AKU BELAJAR

Aku Belajar
Aku Tidak Dapat Memaksa Orang Lain Mencintai Aku,
Aku Hanya Dapat Melakukan Sesuatu Untuk Orang Yang Aku Cintai… 
Aku Belajar,
Perlukan Masa Bertahun-Tahun Untuk Mendapatkan Kepercayaan
Hanya Beberapa Detik SaHAja Untuk Menghancurkannya… 

Aku Belajar,
Orang Yang Aku Anggap Orang Yang Jahat,
Justeru Adalah Orang Yang Membangkitkan Semangat Hidupku Kembali
Dan Dialah Orang Yang Memberi Perhatian Padaku… 

Aku Belajar,
Persahabatan Sejati Sentiasa Subur ,
Walau Dipisahkan Oleh Jarak Dan Waktu.
Beberapa Di Antaranya Melahirkan Cinta Sejati… 

Aku Belajar,
Jika Seseorang Tidak Menunjukkan Perhatian Seperti Yang Aku Inginkan, Bukan Bererti Dia Tidak Mencintaiku… 

Aku Belajar,
Sebaik-Baiknya Pasangan Itu, Mereka Pasti Pernah Melukai Perasaanku,
Kecil Atau Besar Luka Itu…
Dan Untuk Itu Aku Harus Memaafkannya…

 Aku Belajar,
Aku Harus Belajar Mengampuni Diri Sendiri Dan Orang Lain… Kalau Tidak Mahu Dikuasai Perasaan Bersalah Terus Menerus….

 Aku Belajar,
Seteruk Manapun Patah Hati Itu,
Dunia Tidak Pernah Berhenti Hanya Karena Semua Kesedihan Ku…

 Aku Belajar,
Aku Tidak Mampu Mengubah Orang Yang Aku Sayangi,
Tapi Semua Itu Bergantung Pada Diri Mereka Sendiri…

 Aku Belajar,
Persekitaran Dapat Mempengaruhi Peribadiku,
Tapi Akulah Yang Harus Bertanggung Jawab Untuk Apa Yang Aku Telah Lakukan…

 Aku Belajar,
Dua Manusia Dapat Melihat Sebuah Benda, Tetapi Kekadang Dari Sudut Pandangan Yang Berbeza….

 Aku  Belajar,
Tidaklah Penting Apa Saja Yang Aku Miliki, Tapi Yang Penting Adalah Siapakah Aku Ini Sebenarnya….

 Aku Belajar,
Tidak Ada Yang Segera Atau Serba Cepat Di Dunia Ini,
Semuanya Memerlukan Proses Dan Pertumbuhan,
Kecuali Aku Ingin Sakit Hati.

 Aku Belajar,
Aku Harus Memilih Apakah Menguasai Sikap Dan Emosi…
Atau Apakah Sikap Dan Emosi Itu Yang Menguasai Diri Ku…

 Aku Belajar,
Aku Punya Hak Untuk Marah,
Tetapi Itu Bukan Berarti Aku Harus Benci Dan Berlaku Bengis…

 Aku Belajar,
Kata-Kata Manis Tanpa Tindakan
Adalah Saat Perpisahan Dengan Orang Yang Sangat Aku Cintai…

 Aku Belajar,
ORANG-ORANG YANG AKU KASIHI
Sering Diambil Segera Dari Kehidupan Ku…

Aku yang sedang belajar utk mnjadikan kepedihan suatu KEAJAIBAN..


Teruskan membaca jika kamu rasa apa yang ditulis memberi manfaat...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...