About Me

My photo
Aku 'Wanita Melanau Terakhir??? -Di lahirkan di sebuah desa di persisiran pantai.Rumahku di tepi laut. -Anak nelayan.anak petani ,aku bangga.. -Sklh rendah kat kampung Judan -Menengah Di Miri,SMKDP MIRI..haiii orng Miri!! -Lepas tu UIA -Then Mesir.. -Kerja;mcm2 kerja aku buat(yg halal,tmasuk gov). -Then i ni degil,now iam Business Women...hu..hu.. Hari2 kita adalah satu yg menyakitkn jika kita anggap ianya sulit dan penuh fikiran negatif.. **Ia akn menjadi indahdan bererti bila kita sentiasa berfikiran positif serta menganggap kehidupan ini adalah anugrah yang tidak boleh di jual beli dgn apa pun.. Allah berfirman... "Apa jua rahmat yang dibukakan oleh Allah kepada manusia maka tidak ada sesuatu pun yg dapat menahannya:dan apa jua yang di tahan oleh Allah maka tidak ada sesuatu pun yang dapat melepaskannya sesudah itu". ( Surah Fatir;2 )

my bird


click to create your own

Sunday, November 14, 2010

"Mimpi Takkan Menjadi Nyata Jika Engkau Tidur "

~Waktu Itu~
 
 
Alhamdulillah dengan izinNya masih sempat mencuri waktu untuk mencoret sesuatu. Meskipun sedikit, harapan nya lebih daripada itu. cuma atas keterbatasan beberapa perkara menyulitkan keadaan untuk seketika waktu..

Di dinihari ini, belum lagi bersedia untuk berkongsi sedikit pengisian. cumanya, sekadar mahu melepaskan bebanan yang bermacam-macam di benak fikiran ini..
semakin tahu, semakin tak faham jadinya...

Nama pun manusia, tidaklah cukup kesempurnaan dalam hidupnya melainkan apa yang diperlukannya.. Ya Allah, diri ini terhimpit dengan bebanan perasaan..
 
 
 
Rinduku pada mereka, tak tertahan sebaknya.. jahil kah aku? x terkira berapa lama tak menghadap wajah2 itu.. perasaan mahu balik ketemu mereka yang dirindu tapi masih belum mampu... ada yang lebih perlu ku dahulukan.. Tiada ubat yang lebih baik melainkan bertatapan di depan mata. Lambat lagi untuk waktu itu... tapi yang pasti aku akan menunggu... Insya Allah jika Allah masih mengizinkannya, daku harap, mereka tidak terlalu rindu padaku, meskipun hidupku selalu tercampak di rantau orang, jarang bertemu seolah-olah tiada di tanah air sendiri. tak mengapalah, sebak itu biarlah ia berlalu, kadang-kadang ia perlu. hanya memori yang kekal di sini sementara menunggu waktu itu...

Ya Allah, selamat kanlah ahli keluargaku, sanak saudaraku, sahabat-sahabatku, guru-guruku, teman seperjuangan ku... tunjukilah kami jalan yang dire
dhai MU, sedikitkanlah apa yang perlu bagi kami, perbanyakkanlah apa yang kurang untuk keperluan kami... amin ya Rabb..

mereka yang dirindui... apa khabarmu disana?

Aku benar benar terpuruk oleh keracunan rindu, ia benar-benar membuat aku resah. Aku sering bertengkar dengan matahari dan bulan, kerana mereka asyik berkejaran membuat aku cukup cemburu, mereka tidak pernah bertengkar, asyik mesra berbagi panas dan dingin, berselimut cahaya bertikarkan gelap malam.

Sedangkan aku masih berlegar menatang sebutir cinta yang bakal ku tatahkan di rangka cincin harap yang belum tahu ada atau tidak.
Esok tetap di tangan Tuhan, bukan aku yang menentukan, tapi aku mengharap, semangatku semakin hilang semakinku kejar semakin menjauh kamu..

Ingin aku mengukir bahagia tapi di hatiku terukir kepedihan. Aku seakan hanyut di lautan lamunan yg tak bertepi.

Aku sering terjaga dari lelap, kerana mimpi mu mencuri tidurku. Emmm.. aku faham. Isyarat rasa bagai mengundang kalimat azimat untuk terus aku kuat..
Alahai..Ngantok pulak..sambung esok.

Selamat Malam Jeddahku. katilku, bantal, tilam, selimut putihku yang berbau ubat tak sewangi body shop..fuuuhhh.. atau Enchanteur. Kerusirodaku, jgn tersenyum sinis denganku. Ubat yang setia tersadai tu..' aku benci kamu' tapi aku juga tahu kamu suka saya..he..he..senyum kambing untuk kalian semua..



Senyum Kambing..


 

Teruskan membaca jika kamu rasa apa yang ditulis memberi manfaat...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...