About Me

My photo
Aku 'Wanita Melanau Terakhir??? -Di lahirkan di sebuah desa di persisiran pantai.Rumahku di tepi laut. -Anak nelayan.anak petani ,aku bangga.. -Sklh rendah kat kampung Judan -Menengah Di Miri,SMKDP MIRI..haiii orng Miri!! -Lepas tu UIA -Then Mesir.. -Kerja;mcm2 kerja aku buat(yg halal,tmasuk gov). -Then i ni degil,now iam Business Women...hu..hu.. Hari2 kita adalah satu yg menyakitkn jika kita anggap ianya sulit dan penuh fikiran negatif.. **Ia akn menjadi indahdan bererti bila kita sentiasa berfikiran positif serta menganggap kehidupan ini adalah anugrah yang tidak boleh di jual beli dgn apa pun.. Allah berfirman... "Apa jua rahmat yang dibukakan oleh Allah kepada manusia maka tidak ada sesuatu pun yg dapat menahannya:dan apa jua yang di tahan oleh Allah maka tidak ada sesuatu pun yang dapat melepaskannya sesudah itu". ( Surah Fatir;2 )

my bird


click to create your own

Wednesday, December 8, 2010

Kisi-Kisi Cinta 1

Ketika aku menjengguk kamar hatiku,aku hanya melihat cadar-cadar duka yang bersisa. Puing-puing lara sudah bercambah menjadi padang nan unggu. Tidakku lihat lagi kembang mawar memutih yang mesra, kemuncup yang meriah sang semalu yang gebu dengan jejarumnya yang mulus.

Rama-rama itu sudah tidak mahu singgah lagi ke taman ini,



Nafas-nafas dunia selalu ku rasa ku hela
serpiha-serpihan mimpi kan ku rangkaikan
menjadi simfoni putih impian tulus
roda-roda kehidupan selalu ku kayuh
bilakah arah hidupku tak selaras dengan mimpi
biar ku telusuri takdir Sang ILLahi
biarlah hati kecilku ini
mencari akan diriku yang sebenar-benarnya
Aku seakan menemui siapa aku kini. 

Dekad hari yang aku sulam sudah menjadi diari akrabku, ia bagai akan ku wariskan bila kepergianku nanti. Cuma aku tidak mahu ada yang sangat merasa kehilangan bila ajal menjemputku, yang pastinya aku tidak akan kembali menjenggah kalian.

Jika kalian mahu bertemuku atau merasa rindu padaku maka amatilah titipan ini dan bacalah ia dengan jiwa dan rasamu bahawa aku sentiasa hidup dalam nafas dan kenanganmu..

Jangan menangis ketika unggas bungkam, jangan tersedu jika bulan tidak memancarkan sinarnya waktu kau melakari perjalanan kenangan antara kita. Manisnya suapan mu itu cukup menjadikn aku seorang bidadari bahagia.


Ya Allah..........
Jika Kasih Adalah Kebahagiaan
Yang Tiada Bertepi
Tumbuhkan Kebahagiaan Dalam Hidupku
Di saat Kupersembahkan Sesuatu Untuk-Mu 

Ya Allah..........
Hatiku Hanya Cukup Untuk Satu Cinta
Jika Aku Tak Dapat Mengisinya Dengan Cinta Kepada-Mu
Kemanakah Wajahku Hendak Kusembunyikan Dari-Mu 

Dan Allah menyebut,

وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَى



Ertinya : dan bahwasanya seorang manusia tiada memperoleh selain apa yang telah diusahakannya. Dan bahawasanya usahanya itu kelak akan diperlihatkan (kepadanya).( An-Najm : 39- 40)

Aku mohon apa yang aku telah titipkan ini sebagai amal jariah, biar dalam puisi-puisi serta madah yang tidak sempurna tapi yang pastinya Allah memberi ruang untuk aku menyedut sedikit nikmat sayang pada kalimah-kalimah oksigen ini tanda syukurku..

Teruskan membaca jika kamu rasa apa yang ditulis memberi manfaat...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...