About Me

My photo
Aku 'Wanita Melanau Terakhir??? -Di lahirkan di sebuah desa di persisiran pantai.Rumahku di tepi laut. -Anak nelayan.anak petani ,aku bangga.. -Sklh rendah kat kampung Judan -Menengah Di Miri,SMKDP MIRI..haiii orng Miri!! -Lepas tu UIA -Then Mesir.. -Kerja;mcm2 kerja aku buat(yg halal,tmasuk gov). -Then i ni degil,now iam Business Women...hu..hu.. Hari2 kita adalah satu yg menyakitkn jika kita anggap ianya sulit dan penuh fikiran negatif.. **Ia akn menjadi indahdan bererti bila kita sentiasa berfikiran positif serta menganggap kehidupan ini adalah anugrah yang tidak boleh di jual beli dgn apa pun.. Allah berfirman... "Apa jua rahmat yang dibukakan oleh Allah kepada manusia maka tidak ada sesuatu pun yg dapat menahannya:dan apa jua yang di tahan oleh Allah maka tidak ada sesuatu pun yang dapat melepaskannya sesudah itu". ( Surah Fatir;2 )

my bird


click to create your own

Tuesday, February 8, 2011

.::.Surat Buat Kekasih.::.




Kerana MU..


Fligt,alkesahnya dh rasa bkematu punggungku duk kapal terbang ni..Dahlah aku fobia duk lama dlm kapal terbang. Macam2 dalam otakku, terbayang kapal terbang jatuh terhempas atau menjunam dengan penagalaman yang memang dah ada pon..Ya Allah minta selamatlah aku mendarat, aku toleh kiri kanan, abang berdengkur..Makcik pun sama,,emmm agaknya mereka dah letih mnjagaku..Cuba bayangkan 6 bulan, sikit lagi berinsut masa masuklah 7 bulan mereka duk jaga ku di wad, dengan macam2 karenah orang sakit. Berjauhan dengan keluarga dan tinggalkn kerja. Kalau kat msia tak pe jugak ni kat Arab Saudi...Adehhh, betapa besarnya pengorbanan mereka,jika nk tulis mmng tak cukup tinta..Inilah keajaiban hati serta anaugrah kasih sayang yg Allah telah beri pada mahkuk yang bernama manusia.
Mek pramugari yang sentiasa comel dan tak kenal penat pun tidak jemu2 bertanya apa yang aku perlukn dari tadi..kadang aku rasa nk buli depa ni..nak tu..nak ni..tapi aku pulak yang penat..padan muka aku..
sampai Kat KLIA jam 10;30mlm waktu msia..Bukan aku kesah pasal masa, yang aku beuat kebulur sangat udara msia, aku sedut dalam dalam bagai berkurun lama aku tak rasa udara ni..tau sangat memang berjerbu ,tak bersih tapi di sinilah tempat aku bermain..tempat aku jatuh dan bangun dan disni aku di lahirkan..Tempat tangisan pertamaku..Disini tempat yang sudi menyambut aku sebagai salah seorng warganya..


Ramai tetaman dah tersonggok kat pintu ketibaan..ehekkk..terasa macam artislah pulak bila ada yang terjerit2 panggil nama dengan ucapan selamat Pulang..Ada bunga..macam2 bunga dengan wangian..teringat Siti Nur Haliza..emm perasan aku ni..Aku lupa yang aku duk atas kerusi roda..


Bla..bla..bla x boleh nk  cakap bab keharuan berbaur hiba serta gembira. Bermacam rasa, macam rojak persembur je ni..Ya Allah terma kasih kerana Engkau telah membari peluang padaku untuk pulang dan bertemu dengan mereka yang aku sayangi..


Kepala aku blur, bnyk nk di tulis ni sebenarnya..nnti sambung lagi ah..byeeee..penat..nak tengok bintang di msia jap...bagi aku waktu..



Teruskan membaca jika kamu rasa apa yang ditulis memberi manfaat...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...