About Me

My photo
Aku 'Wanita Melanau Terakhir??? -Di lahirkan di sebuah desa di persisiran pantai.Rumahku di tepi laut. -Anak nelayan.anak petani ,aku bangga.. -Sklh rendah kat kampung Judan -Menengah Di Miri,SMKDP MIRI..haiii orng Miri!! -Lepas tu UIA -Then Mesir.. -Kerja;mcm2 kerja aku buat(yg halal,tmasuk gov). -Then i ni degil,now iam Business Women...hu..hu.. Hari2 kita adalah satu yg menyakitkn jika kita anggap ianya sulit dan penuh fikiran negatif.. **Ia akn menjadi indahdan bererti bila kita sentiasa berfikiran positif serta menganggap kehidupan ini adalah anugrah yang tidak boleh di jual beli dgn apa pun.. Allah berfirman... "Apa jua rahmat yang dibukakan oleh Allah kepada manusia maka tidak ada sesuatu pun yg dapat menahannya:dan apa jua yang di tahan oleh Allah maka tidak ada sesuatu pun yang dapat melepaskannya sesudah itu". ( Surah Fatir;2 )

my bird


click to create your own

Tuesday, October 4, 2011

Bermakna kah?


Ya Allah, kenapa teruk sngt aq akhir2 nie.rasa lemah dn x de idea lansung..


ampun kan aku Tuhan..





Waktu lalu mendesak. Serasa singkat.
Rembang pun berlalu, saat benderang lampu-lampu
… dan hujan berpamitan  di jendela senja
yang perlahan menutup payung kita
dengan sebuah pelukan.



Kepalaku sudah bbrape hari pening, rasa loya dan x de selera..Demam kira ok dah..tapi berat kepala nie. Doktor hnya kata aku perlu rehat lebih..fuuhhh.. studyku..


Lembar demi lembar surah ku buka..hatiku bagai bicara tntng sebuah kematian, sakit kah? aku terlalu bnyk dosa..rasa tak terampun jika Engkau cabut nyawaku skrng wahai Tuhan...


❤♫❤.•*¨`*•..¸☼ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤.♫❤♫❤♫

Ketika SIHAT, 1lembar, 2lembar, atau mungkin 10lembar
sehari tampak BERAT untuk dibaca..bayangkan kalau kita
diberitahu oleh DOKTOR mungkin tempoh hayat hanya
...
berbaki 2 bulan setengah? jangan kata 10 muka surat,
mungkin 2 juz sehari pun nampak RINGAN..

Renungkan..=)


❤♫❤.•*¨`*•..¸☼ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤.♫❤♫❤♫ 
 

(tpi ade orng ngadu orng lain malas bca Quran, mcm ne dier tahu??)..sabo je lah)


Teruskan membaca jika kamu rasa apa yang ditulis memberi manfaat...

1 comment:

  1. bila kita beramal, tk penting siapa yg tahu arora, yg utama keikhlasan kita dlm beramal..Kadang ramai orng suke menunjuk2 yg mereka beramal, itu namanya riak..ibarat pepatah melayu klu mmberi dgn tangan kanan biarlah tgn kiri tak tau, dlm apa saja amalan tidak semestinya kita usung Quran di tangan serta bergembar gembur..Tnya pd diri. apa yg kita buat semasa manusia tidk mengerti dn mngetahui..:-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...