About Me

My photo
Aku 'Wanita Melanau Terakhir??? -Di lahirkan di sebuah desa di persisiran pantai.Rumahku di tepi laut. -Anak nelayan.anak petani ,aku bangga.. -Sklh rendah kat kampung Judan -Menengah Di Miri,SMKDP MIRI..haiii orng Miri!! -Lepas tu UIA -Then Mesir.. -Kerja;mcm2 kerja aku buat(yg halal,tmasuk gov). -Then i ni degil,now iam Business Women...hu..hu.. Hari2 kita adalah satu yg menyakitkn jika kita anggap ianya sulit dan penuh fikiran negatif.. **Ia akn menjadi indahdan bererti bila kita sentiasa berfikiran positif serta menganggap kehidupan ini adalah anugrah yang tidak boleh di jual beli dgn apa pun.. Allah berfirman... "Apa jua rahmat yang dibukakan oleh Allah kepada manusia maka tidak ada sesuatu pun yg dapat menahannya:dan apa jua yang di tahan oleh Allah maka tidak ada sesuatu pun yang dapat melepaskannya sesudah itu". ( Surah Fatir;2 )

my bird


click to create your own

Friday, October 11, 2013

Tanda Luka




~Aku selalu mengimpikn yang indah berlaku pd hari2 ku yg hanya bersisa tapi rupanyaTuhan tidak pernah letih mngujiku walaupun nafasku hanya tinggal separuh dada 






apa salah ku..... kau buat begini ....
kau tarik ulur hatiku.... hinga sakit yang ku rasa......
apa memang ini yang kau inginkan.....
tak ada sedikit pun niat tuk serius kepadaku atau rasa belas mu
katakan yang sebenarnya ....
jangan mau tak mau seperti ini bagai lupa janji2 manismu dulu
akhirnya kini aku mengerti .....
apa yang ada di fikiran mu selama ini .......
kau hanya ingin permainkan aku, 
kau bunuh aku tanpa tikaman belati tapi rejam aku dengan janji serta dusta..

Apa salahku, asyik meneka dalam kesamaran ini
aku mencari setiap kalimat yang tersilap..aku lunasi jika ada silapnya
namun aku hanya temu tanda tanya..

Sampai hatimu..apa salahku setelah bunga cinta kutabur
bunga rindu berserakan..

Murah dan mudahnya cintamu bersulam dusta
aku yang terpedaya..
rasa rohku terpenjara dalam sakit di jeriji luka...

Tidak mengapa tidak aku paksa jika sudah benci
tidak guna mengharap pada yang tak sudi..
namun jangan di ulangi lagi caramu memperdayakan cinta, bermanis kata..







Teruskan membaca jika kamu rasa apa yang ditulis memberi manfaat...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...