About Me

My photo
Aku 'Wanita Melanau Terakhir??? -Di lahirkan di sebuah desa di persisiran pantai.Rumahku di tepi laut. -Anak nelayan.anak petani ,aku bangga.. -Sklh rendah kat kampung Judan -Menengah Di Miri,SMKDP MIRI..haiii orng Miri!! -Lepas tu UIA -Then Mesir.. -Kerja;mcm2 kerja aku buat(yg halal,tmasuk gov). -Then i ni degil,now iam Business Women...hu..hu.. Hari2 kita adalah satu yg menyakitkn jika kita anggap ianya sulit dan penuh fikiran negatif.. **Ia akn menjadi indahdan bererti bila kita sentiasa berfikiran positif serta menganggap kehidupan ini adalah anugrah yang tidak boleh di jual beli dgn apa pun.. Allah berfirman... "Apa jua rahmat yang dibukakan oleh Allah kepada manusia maka tidak ada sesuatu pun yg dapat menahannya:dan apa jua yang di tahan oleh Allah maka tidak ada sesuatu pun yang dapat melepaskannya sesudah itu". ( Surah Fatir;2 )

my bird


click to create your own

Sunday, October 10, 2010

Ketika Aku Bersujud..

~RASANYA AKU SUDAH TERLALU RINDU~

Mataku memberontak agaknya..sejak akhir-akhir ini aku paksa untuk tidak tidur awal. Aku lebih suka terconggok depan laptop ni,sebab banyak perkara yang perlu aku buat,selesai dan catatkan..Jadinya malam menjadi siang..aku hanya tidur jam10.00pagi.

“Kita sering melupakan keajaiban sentuhan, sebuah senyuman, sepatah kata tanda ingatan, mendengar keluhan, memuji dengan ikhlas atau walau sedikit perlakuan penyayang dilakukan, ia dapat merubah kehidupan seseorang dengan jayanya.” Leo Buscaglia





Sabda Nabi s.a.w. yang bermaksud : “Seseorang yang duduk (berteman)dengan orang solih dan orang yang jahat adalah bagaikan berteman dengan pemilik minyak wangi dan tukang besi. Jika engkau tidak dihadiahkan minyak wangi olehnya, engkau boleh membeli darinya atau sekurang-kurangnya dapat baunya. Adapun berteman dengan tukang besi,jika engkau tidak mendapati badan atau pakaianmu hangus terbakar, paling kurang engkau dapat baunya yang tidak elok.” (Hadis Riwayat Imam al- Bukhari dari Abu Musa.)


Ya Tuhanku, lapangkanlah dadaku, Dan mudahkanlah untukku urusanku, Dan lepaskanlah kekakuan dari lidahku, Agar mereka mengerti perkataanku, Lalu dengan mengertinya mereka akan perkataanku, Nur hidayah-Mu menderu laju, Mengairi relau-relau hati mereka, Lalu suburlah keimanan mereka, Hingga membuahkan pengorbanan di jalan agama-Mu...
 







Malaysiakini



Jangan menampal dunia dengan mengoyakkan akhirat. Janganlah menjadi begitu masin.. sehingga orang meludahmu.. Dan janganlah pula berlaku terlampau manis, sehingga mereka menelan dirimu begitu saja... Have a unique character like salt its presence is not felt but its absence makes things tasteless

Teruskan bersama saya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...