About Me

My photo
Aku 'Wanita Melanau Terakhir??? -Di lahirkan di sebuah desa di persisiran pantai.Rumahku di tepi laut. -Anak nelayan.anak petani ,aku bangga.. -Sklh rendah kat kampung Judan -Menengah Di Miri,SMKDP MIRI..haiii orng Miri!! -Lepas tu UIA -Then Mesir.. -Kerja;mcm2 kerja aku buat(yg halal,tmasuk gov). -Then i ni degil,now iam Business Women...hu..hu.. Hari2 kita adalah satu yg menyakitkn jika kita anggap ianya sulit dan penuh fikiran negatif.. **Ia akn menjadi indahdan bererti bila kita sentiasa berfikiran positif serta menganggap kehidupan ini adalah anugrah yang tidak boleh di jual beli dgn apa pun.. Allah berfirman... "Apa jua rahmat yang dibukakan oleh Allah kepada manusia maka tidak ada sesuatu pun yg dapat menahannya:dan apa jua yang di tahan oleh Allah maka tidak ada sesuatu pun yang dapat melepaskannya sesudah itu". ( Surah Fatir;2 )

my bird


click to create your own

Friday, February 18, 2011

.:: Klebang ::.


Aku agak rasa penat kerana demamku belum pulih. Aku sempat mengerling doktor Faridah nya yang mcm tak senang duduk je..Tau sangat kalau dah doktor tu doktor jugak. Aku kesian tgk dia yang termengah2 membawa badannya yang semakin menjadi semenjak suami pergi menemui yang Esa 3 tahun lepas..


Sejak itulah beliau terlibat sepenuh masa dengan kerja-kerja amal..Sudah beberapa kali pi Plastine dan timur tengah..itu  rezki dialah..Mulia hatinya.. 

Aku lihat kali ini mama x semesra dulu menyambutku tapi aku merasakan degup jantungnya begitu kuat dan debar yang luar biasa ketika memelukku. Getarnya bagai menyambar jantungku..Dakapan terus di leraikan dan dia terus panggil abang Z agar membawaku kepantai selepas minum..


'Aik, suruh datang, tapi macam tak suka je aku hadir..aneh'..Dia dan family yang lain agak sibuk buat persiapan untuk majlis kenduri malam nanti..


'Putri tak payah buat kerja tu, elok ambik angin tepi laut,lama x tengok laut kan' sela mama bila melihat aku terkedu seketika..Selamba je..


Sejak bila pulak ada program macam ni, kan bagus biasa je..buat penat je..Macam kenduri sambut menantu..Ehekk..perasan pulak aku ni,,kus semangat..


Sebahgian dari group duk di hotel berdekatan dan aku mau tinggal di rumah abng M.e tapi mama bagi alasan rumah kecil dan bilik penuh serta tak selesa untuk aku yang tak sihat rehat, Dulu aku pernah bberapa kali tidur kat rumah ni ok je..Tapi memang sebahgian anak cucu mama balik , hujung minggu.. 


Aku akur saja..Kali ini aku cukup kekok, aku seperti orang asing pulak..Aku cukup rimas bila setiap mata memandangku . Aku tahulah rupaku ni dah berubah, pucat, kurus dan tak cantik dah..Sembab pulak tu..Sabar je lah. Kak Pah, Doktor dan banyak jugaklah mulut sibuk bertanya dah makan ubat ke belum, Mulut bertanya 20 orng, sorang dua tiga kali tanya,,penatnya aku, kalau soklan yang best2 di tanya x pe jugak, ni sioklan fobia..aduiiyai..


Habis tahlil makan2 then balik hotel..Mama siap bagi minyak untuk kulit,'minyak kelapa Dara, katakan elok utk rambut dan kulit sapu sebelum tidur..Aku tersempat tanya tentang abng M.e, Mama kata nanti pepagi esok datang rumah awal sebab nak cerita panjang dan santai..


Oklah..Night...


-( eee..terbesau pulak tulisan ni..dah kelat mateku..)






Teruskan membaca jika kamu rasa apa yang ditulis memberi manfaat...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...