About Me

My photo
Aku 'Wanita Melanau Terakhir??? -Di lahirkan di sebuah desa di persisiran pantai.Rumahku di tepi laut. -Anak nelayan.anak petani ,aku bangga.. -Sklh rendah kat kampung Judan -Menengah Di Miri,SMKDP MIRI..haiii orng Miri!! -Lepas tu UIA -Then Mesir.. -Kerja;mcm2 kerja aku buat(yg halal,tmasuk gov). -Then i ni degil,now iam Business Women...hu..hu.. Hari2 kita adalah satu yg menyakitkn jika kita anggap ianya sulit dan penuh fikiran negatif.. **Ia akn menjadi indahdan bererti bila kita sentiasa berfikiran positif serta menganggap kehidupan ini adalah anugrah yang tidak boleh di jual beli dgn apa pun.. Allah berfirman... "Apa jua rahmat yang dibukakan oleh Allah kepada manusia maka tidak ada sesuatu pun yg dapat menahannya:dan apa jua yang di tahan oleh Allah maka tidak ada sesuatu pun yang dapat melepaskannya sesudah itu". ( Surah Fatir;2 )

my bird


click to create your own

Friday, February 18, 2011

~**~CintaBerbuahSyurga~**~ii

                 


             ~**~CintaBerbuahSyurga~**~




                 Lembar demi lembar kehidupan ini harus kutulis.
                 Warna-warni tinta yg telah kugoreskan...   
                 Semakin membuat kehidupan ini bak pelangi
                 Terkadang keceriaan membuat hari menjadi bgitu indah...
                 Terkadang kegelisahan membuat hati begitu gundah...





Bertapak ingatanku, begitu kuat mencengkam hatiku..terhadap abng M.e. Aku tidak pernah meluahkan tentang ini dalam setiap notaku, Tapi malam ini aku mahu lontarkan segalanya dengan jelas..Tapi aku tidak tahu kenapa..Mungkin sudah sampai waktunya, kerna pagi pagi esok mama dah suruh datang rumah..

Aku ingat lagi pertama kali pada hari ke 7 aku mulai sedar dari koma. Selepas sebulan pembedahan..Abng ku memberi tahuku bahawa abang M.e ada dan mau bertemuku..Dengan payah dan jerih aku cuba buka mata dan tersenyum..Tapi abng M.e kata aku tidak perlu buka mata..Loh...????  macamne aku mau melihat? tanyaku, 'Lihat dengan hati saja' katanya..


eee..dalam keadaan macam ni pun dia nk mnyakat lagi..


'Tak perlu senyum'


'habis? mcm ne?sebab hati nak senyum?'


'Bibir kamu memang dah sentiasa senyum, walau pun penuh dengan tiub.'


Emm, tul jugak..dah tak boleh cakap mulut tersumbat dgn oksigen ni..Aduiiihai siksanya macam ni, Namun aku dapat melihat dengan jelas wajah abang M.e agak pucat sebab operation tu..Mau saja waktu itu aku peluk erat dia, tapi dia bukan muhramku...Setelah itu aku tak mampu bertahan untuk jaga, aku pengsan semula..Jauh berlari di alam koma ku yang belum berakhir..Antara jaga dan lena..( x tau nk ckp pe ).


                     Memandang hamparan ingatan yang manis.
                              Dengan baju putih tergerai
                        Berpijak hamparan awan seputih kapas
                Menapaki tangga demi tangga yang tertutup kabut

                 Nun jauh disana kulihat banyak tangan melambai...
                     Sepasang pari2 kecil terbang menghampiri
                       Menuntun jalanku yang semakin lemah





Namun kudengar sayup isak tangis...
memanggilku kembali..
dan gema doa yang tiada henti..
satu bisik itu sangat dekat di telingaku...
Dengan satu asa yang selalu terucap

Semangatlah putri...aku perlukanmu”
dan aku-pun terbangun...
Kupandangi satu sinar yg redup...
sepasang mata yang penuh cinta
Penuh kedamaian...
Tuhan...Izinkan aku ...
Mengabdi kepadanya dan kepada-MU
Karena cinta itu begitu besar
Cinta yang selalu berkumandang
menuju jalan-MU

Wajah abng M.e ada di celah wajah abngku
rupanya mereka setia menungguku.

Dan kini..aku mahu terus memanjat doa yang idak hujungnya, bagaikan untaian tasbih yang tiada penghujungnya.

Ya Allah… Pernahkah Kau ingat satu tanyaku… Ketika aku menengadah dibawah sinarmu. Terduduk di antara rerumputan tamanku. Kala itu aku menyapamu di munajatku
Ya Allah…. Satu tanya itu belum jua kau jawab… Hingga saat ini aku kembali terduduk. Dengan air mata yg menitis deras….. sederas rintik gerimis.
Ya Allah… Pernahkah Engkau bayangkan… Betapa sakit ini semakin menderaku.. Tapi aku punya cinta,  Inilah yang membuatku hidup. Inilah yang membuatku bisa bertahan
Pernah aku memohon dihadapan Mu. Berikan aku hidup Tuhan…sekali iniiii saja. Untuk mencintai-nya…untuk memberikan pengabdian terakhirku padanya.
Ya Allah.....tolong jawab tanyaku “Kenapa harus aku?”
Apakah pernah aku tidak berdoa untuk insan ini,
Berat penantian ini,
Pedih Persoalan ini...






Teruskan membaca jika kamu rasa apa yang ditulis memberi manfaat...

2 comments:

  1. Doaku mengiringimu...

    Tabahkan lah hatimu kakak....

    Kamu disayangi....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...